2008-06-15

Ką mato rinkodaros direktorius?


"CMO Council" ("Rinkodaros direktoriaus taryba") pagaliau paskelbė apklausos rezultatus, kuriuos sudaro 825 aukštesniųjų rinkodarininkų iš viso pasaulio įžvalgos 2008-iems. Kai kas statistikoje įžvelgia tik labai didelį melą, kai kas - netvarkingą duomenų sankaupą. Man statistikos duomenys - geras idėjų bei palyginimo šaltinis, kurio pagalba galima pasitikrinti ir pamatuoti savo paties įžvalgas rinkoje. Taigi, kas įdomesnio?
  1. Daugiau aukščiausiųjų vadovų (CEO) pastebi pozityviąją rinkodaros įtaką verslui. 79% aukščiausio rango vadovų mano, kad "rinkodaros funkcijos suvokiamoji vertė žymiai arba tinkamai auga". Malonu. Jei likusius 21% padalinsim silpniems rinkodarininkams ir nepastabiems vadovams, gausime išties puikų rodiklį. Beje, ar "silpni" dirba tik su "nepastabiais"?

  2. Pagrindinis iššūkis 2008-iems: "rinkodaros programų ir investicijų kiekiniai bei vertybiniai matavimai". 53% optimistų tikisi kuo greičiau išmatuoti šiuos sunkiai išmatuojamus dalykus. Sėkmės jiems! Tuo labiau, kad beveik 55% respondentų pažymėjo, "nestebintys ir nematuojantys rinkodaros efektyvumo arba turį tik minimalią įžvalgą, siejant verslo rezultatus su rinkodaros pastangomis". Oho, kiek gražios veiklos IT ir verslo konsultantams!

  3. Štai kaip rinkodaros direktoriai planuoja paskirstyti investicijas 12-ai pagrindinių sričių (mažėjimo tvarka): strategija ir "brendingas", renginiai ir parodos, tiesioginė reklama, pardavimų palaikymas, internetinė rinkodara, reklama, rinkos tyrimai, sistemos, merčendaizingas ir rėmimai, ryšiai su visuomene ir analitikais, klientų duomenų integravimas ir analizė. Kas gali geriau atspindėti strategiją, jei ne resursų kryptys? Juk čia - vos ne pramoninio špionažo verta informacija! Investicijų straipsniai ypač padeda susimąstyti, pasitikrinti, paieškoti įžvalgų. Be komentarų.

  4. Pagrindinės šešios investicijų į sisteminius sprendimus sritys: el.pašto kampanijų valdymas, santykių su klientais valdymas (CRM), rinkodaros efektyvumo informaciniai skydeliai ("dashboards"), klientų analitika ir sprendimai (BI), rinkodara paieškos sistemose (SEM), pardavimų ir rinkodaros integravimo įrankiai. Na, čia pagrindinės bėdos, o tiksliau, šiuolaikinės funkcijos - kaip ant delno! Truputį stebina tik aukščiausias reitingas el.pašto rinkodaros valdymui (net 40%). Dėl kokios priežasties toks ažiotažas? Ar sritis pasakiškai efektyvi, ar yra poreikis tenkinti reguliuojančio įstatymo reikalavimus? O gal tai - naujas evoliucijos laiptelis, kai mokome kompiuterius atpažinti ir bendrauti su klientų srautais ar net individais? Čia tai bent rinkodara!

  5. 2007 metais 35,4% pasaulio įmonių rinkodaros biudžetai sudarė 4-10% nuo apyvartos ir 52,6% įmonių - mažiau nei 4%. Kas septintas valdė didesnius, nei 10% biudžetus. Kas ši mažuma? Lyderiai ar autsaideriai?

  6. Įspūdingi 45% rinkodarininkų ketina pakeisti aptarnaujančią agentūrą. Labiausiai "nukentės" interneto dizaino ir programavimo subrangovai. Ypač tie, kurie pritrūko idėjų. Ne tik mes esame nelojalūs savo tiekėjams. Kita vertus, mieli lietuviai, juk tai mūsų šansas įsiskverbti į pasaulinę rinką, ar ne?

  7. Rinkodaros direktorių darbe labiausiai apsunkina ir erzina: organizacijos kultūra, aukštesnių vadovų mąstysena, nepakankamas biudžetas, reikalavimas atlikti daugiau su mažesniais resursais, politika ir valdiški žaidimai, per daug reaktyvumo ir taktikos. Kaip pirštu į akį! Gana kuklintis, išskirti ar kaltinti lietuvišką charakterį. Esame visiškai tokie patys, kaip vidutinė pasaulio bendruomenė. Sveiki atvykę namo: į rinką!

Štai taip mato 2008-uosius vidutinis rinkodaros direktorius. Beje, prie šios garbingos bendrijos negalima priskirti tokių, kurie priimti į darbą tik todėl, kad:

  1. turi "reikalingų" pažinčių;
  2. moka organizuoti vakarėlius klientams;
  3. perėjo dirbti iš strateginio kliento su "tam tikromis" žiniomis.

Šiuos "rinkodarininkus" reikėtų vadinti visiškai kitaip... Gal padėtumėte sugalvoti, kaip?

10 komentarų:

Anonimiškas rašė...

Ilgokai galvojau, kol radau sau atsakymą į paskutinį klausimą :)
Gal ir jums patiks - pavadinčiau šiuos žmones "rinkotvarkininkais". Jie įveda tam tikrą "tvarką" arba sudaro sąlygas organizacijoje tam tikrai būsenai atsirasti.

Anonimiškas rašė...

3. O kaip Lietuvoje rinkodaros direktoriai (?) planuoja paskirstyti investicijas 12-ai pagrindinių sričių?
Gal galėtumėte pasidalinti empiriniais vertinimais?

Anonimiškas rašė...

Arvydai, rinkotvarkininkai turetu ivesti tvarka... Gal teisingiau rinkodarkininkai? :)

Anonimiškas rašė...

1 pavaduotojas
2 renginiu organizatorius
3 technologas

Anonimiškas rašė...

Terminas "Rinkodarkininkai" man patinka :))

Anonimiškas rašė...

Klausimas "ne į temą":
Remigijau, kodėl "rinkodara" o ne "marketingas"?

Remigijus Gineitis rašė...

Arvydai, todėl, kad lietuviškose diskusijose pridera naudoti lietuviškus žodžius. Kol kas nemačiau rimto argumento atmesti "rinkodarą" ir pereiti prie "marketingo". Kol specialistai sprendžia ir ginčijasi, mums reikia kažkaip diskutuoti. ;)

Anonimiškas rašė...

Kažkur teko skaityti diskusiją, kur žodis "rinkodara" buvo malamas į miltus, neva tai visiškai nevykęs terminas, o štai angliškas (jis yra ir tarptautinis, pažiūrėjau į žodyną) - tai jau puikiai atspindintis esmę...
Ši situacija primena kitą diskusijų paralelę - brendas ir prekių ženklas. Čia situacija panaši - žūt būt norima išskirti šiuos žodžius ir pastatyti ant skirtingų laiptelių. Šiokie tokie skirtumai yra tose sąvokose, tačiau manau, kad prekių ženklas puikiai apima (ar bent jau gali apimti) ir visa tai, kas įdedama į žodį brendas. Atrodo, kad bandoma pernelyg smulkiai atspindėti tuos dalykus, kurie žymimi raidelėmis TM arba (R). Visų jų paskirtis iš esmės yra ta pati - užimti vartotojo sąmonėje tam tikrą poziciją, pranešti tam tikrą informaciją. O raidinis žymėjimas labiau reikalingas konkurentams ir piratams informuoti, o ne vartotojui.
Žiauriai čia parašiau :)) Aš - už lietuvišką žodį.

Remigijus Gineitis rašė...

Arvydai, absoliučiai sutinku. Su kiekvienu teiginiu!

Anonimiškas rašė...

Normaliose firmose yra renginiu organizatoriai. Jie kartais priskiriami personalo valdymui, kartais rinkodarai. O tu prisiplakeliu su pazintimis niekas nemegsta. Jie tik varda gadina.

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.