2012-11-06

Intelektinės nuosavybės apsauga

Su intelektinės nuosavybės apsauga likimas lėmė susidurti ne vieną kartą. Programinė įranga, autoriniai duomenys, išradimai, patentiniai patikėtiniai ir kt. intelektinės nuosavybės apsaugos elementai pažįstami iki skausmo. Taip pat ir intelektinės nuosavybės apsaugos klerkai - patikėtiniai. Sritis ypač įdomi tuo, kad auga, plėtojasi, atrodo, visiškai nebevaldomai. Baisiau už internetą. Niekas negali prognozuoti, kas bus rytoj? Kuo visa tai baigsis? Ar tai - vis dar sąlygoja progresą, ar jau laikas pasekti "atviro kodo" pavyzdžiu ir radikaliai keisti požiūrį į intelektinę nuosavybę? Nuo Bill Gateso klasikinio keistojo mono prieš IBM, kuris nagrinėjamas mokyklose, galima išvardinti daugybę šokiruojančių strategijų vykstančių šiame keistame verslo-neverslo segmente, atnešančiame milijardus įžvalgiesiems (o gal akiplėšiškiausiems?). Patentų supirkinėjimas (naujos technologijos) ir išradimų "numarinimas", prekinių vardų registravimo lenktynės (automobilių industrija) ir interneto domenų internetinis verslas (pamenate "trijų raidžių" karą dėl "www.sex.com"?). Galva svaigsta. Sunku suvokti, ar ta knypliava neša naudą visuomenei ar tapo išrinktųjų monopolinio pasipelnyjimo šaltiniu?

Taigi, intelektinės nuosavybės apsaugos seminarai - vis dar reikalingi, vis dar įdomūs, verti apsilankyti, tik, šiukštu, svarbu toli gražu ne viską imti už gryną pinigą, kad neprireiktų vėliau (t.y. per vėlai) kreiptis gelbėjimo rato į rinkodarininkus (O taip! Turėjau ir tokį atvejį).

Įdomu, kad saugomos dvi intelektinės nuosavybės rūšys: prekių ženklai ir išradimai, kurių, vaizdžiai tariant, vieną būtų galima priskirti rinkodarai, kitą - inovacijoms. Išeitų dar vienas tam tikras verslo frontas už verslo fronto.

Šį kartą pasidalinu dar penkiomis intelektinės nuosavybės apsaugos įdomybėmis, kuriomis praturtėjau ne tiek per seminarą, kiek per kavos pertraukėles:
  1. Apsaugoti išradimus kainuoja gerokai brangiau, nei prekių ženklus.
  2. Sprendimą dėl prekių ženklo registravimo arba atsisakymo registruoti priima žmonės, kurie niekuo nesusiję su rinkodara. Išradimams vertinti samdomi nepigūs ekspertai.
  3. Visai legaliai egzistuoja antrinis prekių ženklų registravimo verslas. Tai - tartum atvirkštinis apsaugai verslas, kai verslininkas (patikėtinis?) savo vardu registruoja žinomą prekių ženklą teritorijoje, kurioje tas ženklas dar nebuvo įregistruotas, o praėjus laikui, "prievartauja" prekių ženklo savininką perpirkti registracijos liudijimą. Rekordas Lietuvoje už vieno ženklo registracijos "perleidimą" - apie 500'000 Lt.
  4. Egzistuoja galimybė registruoti patentą be mokesčio, taip vadinamu viešojo registravimo būdu. Už pusę priežiūros mokesčio autorius įgyja teisę paprašyti "protingo" atlyginimo iš visų, kurie pasinaudos tuo išradimu. Kažkokia mistiška išimtis...
  5. Lietuvos įmonės drąsiai naudojasi pigesnėmis ne Lietuvos patentinių patikėtinių paslaugomis.
Pasikvieskite mane į savo artimiausią verslo renginį, papasakosiu dar daugiau apie intelektinės nuosavybės apsaugos verslą, strategijas ir rinkodarą! 

(Kreipkitės per saugią anketą puslapio apačioje, kairėje)

2 komentarai:

Vilma rašė...

Įdomu tai, kad reikia ne tik saugoti prekių ženklus, bet reikalinga ir prekiu apsauga nuo paprasčiausių vagysčių. Susumavus išlaidas, kiek kainuoja apsaugoti produktą, gaunasi nemenka sumelė...

Melita rašė...

Šiais laikais reikia vos kažką išradus, atradus, ar panašiai sukūrus kokią frazę iškart užsibombint autorinėm teisėm ir galų gale po 20 metų net tekste negalėsime naudoti kažkokių frazių, nes taip bus pažeistos autoriaus teisės.

Technine specifikacija

Dienos panoraminė nuotrauka

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.