2008-06-22

Sveikatos draudimas. Ką patarti personalo vadovui?

„Lokados“ klubų bendrijoje aptarinėjamas eilinis aktualus klausimas: „Ar sveikatos draudimas - vertinga motyvacinė bei lojalumą ugdanti priemonė?“. Diskusija net „verda“. Natūralu. Šiais laikais personalo specialistai per galvas verčiasi, stengdamiesi sumažinti darbuotojų kaitą. Ką galima būtų patarti?

Analizuokim rinkos požiūriu.
  1. Kokie įpročiai skatina darbuotoją nekeisti darbovietės? Natūrali inercija. Kas skatina keisti darbovietę? Nepasitenkinimas, nerealizuotos svajonės, troškimai. Ar sveikatos draudimo trūkumas sukeltų tokį nepasitenkinimą? Vargu. Vis tik, jei darbuotojas susiruoš išeiti, kitam darbdaviui užduos klausimą dėl sveikatos draudimo. Ką gi, gal būt apsunkinsime derybas savo konkurentams?
  2. Kokius darbuotojus gali dominti sveikatos draudimas (kitais žodžiais, kokia būtų tikslinė rinka)? Pagyvenusius, ligotus arba silpnus. Ar tai ta grupė, kurią stengiamės žūtbūtinai išlaikyti? Na taip, turėdamas sveikatos draudimą, darbuotojas (galbūt) greičiau sugrįš į darbą po ligos, bet juk kalbame apie motyvaciją ir lojalumą! Ar sveikatos draudimas skatins darbuotojus nesirgti? Netiesiogiai, todėl – silpnai (netikiu, kad kalbos apie ligas skatina sveikatą).
  3. Kas konkurentai? Ar jie stiprūs? Ar sunku nukopijuoti? Nukopijuoti paprasta: kiekviena įmonė gali tą patį padaryti. Nesunku pakeisti ir kitomis materialiomis gėrybėmis.
  4. Kokius troškimus ar svajones gali patenkinti sveikatos draudimas? ... ... nnnegirdžiu entuziastingų balsų...!

Taigi, išeina, kad sveikatos draudimas neskatina, vargu ar padeda išlaikyti, o svarbiausia - ne pačius darbingiausiuosius ir vertingiausius.

Ir vis tik, nuojauta šnibžda, kad sveikatos draudime kažkas slypi? Taip. Analizuojam toliau. Sveikatos draudimas puikiai atlieka ryšių su visuomene funkciją. Demonstruoja, kad įmonė rūpinasi darbuotojais. Stiprina saugumo iliuziją (įvaizdį). Ramina. Pagal DiSC™ statistiką saugumo iliuzija mėgaujasi ir ją ypač vertina apie 2/3 visų žmonių. Daug.

Iš viso, kas išdėstyta, seka, kad geriausia būtų elgtis, kaip pridera profesionaliems ryšių su visuomene specialistams:

  1. Įrašykime sveikatos draudimą atskira eilute į reklamines brošiūras, darbo pasiūlymus, skelbimus, savo interneto svetainę, kaip vieną iš įmonės privalumų. Tai tikrai padės formuoti palankų įvaizdį tiek potencialiems, tiek esamiems darbuotojams, tiek klientams, tiek konkurentams!
  2. Suformuokime tokius lengvatos suteikimo kriterijus, kurių nebūtų gėda plačiai paskelbti. Tada nekils klausimų nei dėl vidinės įtampos, nei dėl pasipiktinimo.
  3. Nepamirškime, kad šiuo atveju esmė – ne piniguose. Esmė – požiūryje, nematerialiose vertybėse, bendravimo stiliuje. Kartu su pranešimu spaudai pakvieskime visus vadovus atitinkamai peržiūrėti savo įsitikinimus bei įpročius. Tada įmonė įgaus daugiausiai naudos. Visais požiūriais!

Gerą įvaizdį sunku sukurti, nukopijuoti, pakartoti. Vidinės kultūros ir skatinimo sistemos iš viso neįmanoma nukopijuoti! Tebūnie jos vienu iš kruopščiai puoselėjamų įmonės privalumų rinkoje!

Labai tikiuosi, kad padėjau... Esu tikras, kad rinkos mąstymas gali padėti daugybei specialistų, net personalo vadovui. Ar aš klystu?

6 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Kol sveikas ir gerai uždirbi, tai tos ligos buvę nebuvę. Galėtų būti aktualiau gyvybės ar pensinis draudimas. Nors tai nepigus dalykas, bet galėtų "pririšti" stipriau.

Anonimiškas rašė...

Khmmm... Khmm..., Khmmm... Khmm!
Kalba entuziastingas balsas, kalba entuziastingas balsas!
Šio balso nuomone, yra bent jau vienas dalykas (pavadinkim svajone, o iš tikrųjų - didžiuliu poreikiu), kurį nors truputį "...gali patenkinti sveikatos draudimas". :) Rezultatas labai priklauso nuo to, kaip tai bus padaryta ir koks yra kontekstas organizacijoje.
...
Remigijau, puiki analizė rinkos požiūriu, atlikta beveik vienu atsikvėpimu, tik gal svarbiausioje vietoje pritrūko išsamesnio minties išplėtojimo? Turiu minty štai šią vietą:
"3. Nepamirškime, kad šiuo atveju esmė – ne piniguose. Esmė – požiūryje, nematerialiose vertybėse, bendravimo stiliuje. Kartu su pranešimu spaudai pakvieskime visus vadovus atitinkamai peržiūrėti savo įsitikinimus bei įpročius."
Ką norėjai pasakyti šiuo tekstu? Numanau, bet nesu tikras... O tūlas skaitytojas gal gali pagalvoti kažin apie ką, kiekvienas pagal savo patirtį ar įsitikinimus - t.y. matyti tai, ką nori matyti, girdėti tai, ką nori girdėti?
Entuziastingo balso nuomone, "esmė - požiūryje": kuo yra žmogus, kurio sveikatą ruošiamės drausti, konkrečioje organizacijoje? Kad kalbu ne apie pareigas, tikriausiai jau aišku? Darbuotojas gali būti sraigtelis, kurį bet kada galima pakeisti; šuva, kurį galima išspirti už vartų, o gali būti ir branginamu bei vertinamu žmogumi. Ir joks dirbtinis įvaizdis čia nepadės.
Taaaigi...

Remigijus Gineitis rašė...

Arvydai, sutinku, kad straipsnelis neišplėtotas. Toks jau mano tinklaraščio stilius. Kondensuotas. Su erdve diskusijoms.

Deja, "balse" vis tiek neišgirdau entuziazmo, nuo kurio pakyla noras dirbti, "dygsta sparnai" ar apima pan. pakylėjimo jausmas... :)

Manau, sutiksite, kad skatina ne sveikatos draudimas, o santykiai ir jų puoselėjimas. Tai - du skirtingi, vienas nuo kito nepriklausantys dalykai. Juk "kontekstą" organizacijoje galima kurti ir be sveikatos draudimo.

Pacituotas p.3 tėra eilinė ryšių su visuomene taisyklė... Kai teisingai apibrėžiame sritį, viskas tampa paprasta!

O visus, ko nors nesupratusius "tūlus" skaitytojus maloniai kviečiu diskutuoti! :)

Ačiū, Arvydai už išsamų komentarą!

Anonimiškas rašė...

Galima išsiversti be daug ko, taip pat ir be sveikatos draudimo. Jis gali tapti dar vienu "tiltu" tarp darbuotojo, kolektyvo ir vadovo. Kaip jau rašiau, "esmė - požiūryje" (tas pat galioja ir kituose santykių aspektuose): per šiuos dalykus yra parodomas įvertinimas, rūpestis darbuotoju (darbais, o ne žodžiais), atliekamas klimato kūrimas organizacijoje ir pan.
Kas žmones motyvuoja (nemėgstu šio žodžio)? Savirealizacija, pripažinimas, įvertinimas... Manau, kad galite pratęsti poreikių sąrašą. Tad šiuo atveju sveikatos draudimas gali tapti vienu iš indikatorių, rodančiu, kiek organizacija eina darbuotojų svarbiausių poreikių tenkinimo kryptimi.
Štai šituos dalykus iš tikrųjų sunku nukopijuoti. Juos atlikti reikia širdimi.

Anonimiškas rašė...

Požiūrio reikalas. Jei sveikatos draudimas bus naudojamas kaip PRo mechanizmas - krikščioniško požiūrio į žmogų nelauk. Nematerialios vertybės, bendravimo stilius... Tik įvaizdis.
Iš iš kitos pusės - jei norima išties geriau motyvuoti darbuotojus - gal geriau paieškoti individualaus priėjimo? Bet personalo vadovui kur kas paprasčiau užsidėti pliusiuką vado akyse per sveikatos draudimą...

Anonimiškas rašė...

Aciu, Remigijus, uz naudinga analize! Lauksim daugiau patarimu!

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.