2008-12-11

Pora rinkodaros galvosūkių

Artėjančių Kalėdų proga pateikiu porą rinkodaros galvosūkių ilgiems vakarams praskaidrinti.

1. "Coca-cola" gėrimo receptas arba formulė. "Coca-cola" kompanija teigia, kad jų gėrimo receptūra saugoma slaptame seife, kurį atrakinti gali vos keli žmonės, dažniausiai - kompanijos valdytojai.
Kaip manote, ar, taip vadinama "Coca-cola formulė", yra technologinė paslaptis, ar rinkodaros triukas? Klausimas retorinis. Triukas tas, kad nepriklausomai nuo to, koks būtų atsakymas, iš jo nebūtų jokios praktinės naudos. Verčiau pasitreniruoti atsakant į tokius klausimus:
  1. Ar yra prasmė laužti bent vieną užraktą, kad gauti tą receptą? 
  2. Ar gavus tą receptą pavyktų pasipelnyti? Kaip?
  3. Ką darytumėte "Coca-colos" vadovo vietoje, jei kas nors receptą iš tikrųjų pavogtų? 
  4. Ką darytumėte "Coca-colos" RsV (Ryšių su Visuomene) atstovo vietoje, jei kas nors pradėtų intensyviai viešintis tą receptą pavogęs?
2. "Išvirkščios" rinkodaros paradoksas. Paprastai, perkant prekes internetu, tikimės mažesnės kainos. Deja, vaikštinėjant kurortų gatvėmis, galima pastebėti kvietimus apsistoti vietiniuose viešbučiuose su didele nuolaida, t.y. gerokai pigiau, negu siūloma internete. Įprasti rinkos dėsniai negalioja? Kame triukas?
Dėsniai galioja. Tik taikyti juos reikia apdairiai.
  1. Išsiskyrimas. Internete išsiskirti pigiau, negu gatvėje. Pakeisti svetainės dizainą - kur kas lengviau, negu gatvę ar pastato architektūrą. Internete neįmanoma pamatyti esminių viešbučio kokybės elementų: triukšmo, užterštumo, jaukumo, privažiavimo galimybių, patogumo, pan. todėl naršytojas kokybę asocijuoja su didesne kaina.
  2. Įpročiai. Turistai dažniau stengiasi rezervuotis nakvynes iš anksto, kad nereikėtų su sunkiais krepšiais "turistauti" svetimame mieste beieškant laisvo viešbučio. Todėl už rezervavimo paslaugą internete galima paprašyti daugiau.
  3. Konkurencija. Internete viešbutis turi monopoliją savo kainai, o gatvėje - ne, nes atsitiktinis praeivis mielai nužingsniuos į gražesnę gatvę, jaukiau atrodančio pastato link ar tiesiog bus linkęs dar pasivaikščioti. Viešbučių konkurencija stipriau veikia gatvėje, nei internete.
  4. Taktika. Laisvas vietas greitai užpildyti galima tik atsitiktiniais turistais. Viešbučio savininkas verčiau suteiks 30% nuolaidą, negu paliks tuščią kambarį.

3 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Atsakymai:
1. Ne. Jeigu labai norisi, galima prasimanyti, kad tas receptas yra nugvelbtas.
2. Galima jį parduoti savininkams ir už tylėjimą gauti atlygį. Kitas variantas - gaminti analogą ir pozicionuoti kaip "Tokia pat koka kola už perpus mažesnę kainą". Na, ilgiau pagalvojus, vertėtų sukurti ką nors įdomesnio...
3. Praneščiau, kad pavogė "antį", kuri specialiai buvo padėta vagims.
4. Žr. atsakymą Nr.3.

Remigijus Gineitis rašė...

Bravo, Arvydai!

Bent 3 iš 4-ių atsakymų verti profesionalo vardo (tikiuosi, neįsižeisi, jei pasakysiu, kad neprilygsti profesionaliam vagiui :) ).
Tavo atsakymai savaime įrodo, kad uždirbti iš siaubingai slapto ir vertingo recepto - vargu ar pavyks, nes "tokių pat, tik pigesnių Coca-colų" - ir taip pilna...

Beje, šiame pavyzdyje matosi rinkodaros vertė: šiais laikais ji dažniausiai žymiai didesnė net už technologines paslaptis.

Unknown rašė...
Tinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.