2009-01-04

Kalėdinės dovanos: dar daugiau galimybių būti kitokiu

Atėjusių 2009-ųjų proga nusprendžiau tiesiog pasveikinti lankytojus šia tinklaraščio "rinkoje" "nuotrauka". Taip, taip. Būtent tokias įdomias teksto dėliones nemokamai dovanoja Wordle
Wordle: rinkoje.blogspot.com
Dar vieną naujametinį siurprizą pateikė Yourfonts. Ši kompanija siūlo pasigaminti savo rašysenos kompiuterinius šriftus. Taip pat visiškai nemokamai! Nuo šiol bet kas galės spausdinti įgimtas "kreivaliones" klaviatūra. Argi ne smagu?

Ir visa tai tik tam, kad, kaip pranašavo ekscentriškoji porelė K.A. Nordstrom su J. Ridderstrale (savo knygoje "Kitoks, fankiškas verslas"), fankiškame pasaulyje mes galėtume pajausti savo unikalumą ir būti kitokie. Nes ateitis nepriklauso nei uniformuotiems, nei bandantiems nukopijuoti. Ateitis priklauso unikaliems.

Būkim kitokie, kurkim savo unikalų braižą, charakterį, įvaizdį. Kas mums Rytai ar Vakarai, kai esame išlaikę vieną seniausių kultūrų, vieną seniausių kalbų, švenčiame 1000-io metų vardo paminėjimą ir esame pripažinti Europos kultūros sostine?

3 komentarai:

Anonimiškas rašė...

"Ateitis priklauso unikaliems."
Taip, pritariu. Remigijau, tik labai daug žmonių praėjo niveliavimo mašiną (žaviuosi Pink Floyd darbu "The Wall") ir nežino nei kaip tapti unikaliais, nei ar jie gali būti tokiais...
Jiems galima pasakyti - "Būk unikalus", o reakcija bus... pasimetimas arba atmetimas.
Įžvelgiu panašumų ir organizacijų plotmėje, kuomet krentama į įprastinę vėžę "kaip visi", kai tuo tarpu reikia kūrybiškai veikti. Tai pasireiškia rinkodaroje, reklamoje, personalo valdyme, produktų kūrime.........
Problema sisteminė?

Remigijus Gineitis rašė...

Arvydai, aš irgi žaviuosi "The Wall" ir sutinku, kad "problema sisteminė". :)
Viena vertus, žmogus - sociali būtybė. Jei jis nekopijuos aplinkinių, nesusidarys visuomeniniai dariniai. Sisteminė - prigimtinė problema. Žmonės paniškai bijo būti "išmesti" iš visuomenės, pasirodyti kitokiais. Be abejo "niveliavimo mašinos" daro papildomą "paslaugą".
Kita vetus, intensyvesnėse visuomenėse visada natūraliai randasi (nors ir nedidelis procentas) originalių žmonių, kurie trūks-plyš stengiasi išsiskirti. Šis reiškinys taip pat sisteminis.
Belieka šias dvi priešingybes sujungti ir gaunasi judėjimai: rokerių, protestantų, "žaliųjų", komunistų, kovotojų už "Biliūno katytės" teises, ir t.t.

Todėl man peršasi išvada, kad verslo unikalumo problemą reiktų spręsti tikiais trimis būdais:
1. Treniruojant kūrybingumą, samdant kūrybingumo trenerius.
2. Samdant kūrybingus atitinkamų sričių konsultantus.
3. Įdarbinant talentus. Šis punktas galioja "unikaliesiems" samdytojams. ;)

Gal kas nors pasiūlys, kaip spręsti Arvydo aprašytą "įsidrąsinimo" problemą?

Anonimiškas rašė...

"Įsidrąsinimo" problemos sprendimai randasi (taip, taip - randasi - "dygsta"), kai pradeda atsirasti tinkamos sąlygos, susidaro palanki terpė. Pavyzdžiui, kai žmonės ar įmonės pajunta, kad jiems jau reikia būti originalesniems, unikalesniems ir jie to pradeda norėti (iš pradžių nesąmoningai, patys to nesuprasdami), kita sąlyga - kai tie kūrybingi žmonės pradeda suprasti, kad jų laikas atėjo ir KAIP jie galėtų realizuoti savo potencialą...
Štai, turime krizę. Tai yra veiksnys, kuris orientuoja žmones ir įmones ieškoti naujų būdų, metodų ir pan. Gal tai puiki proga naujiems dalykams?

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.