2009-05-29

Draugystė po burėmis nesuvaidinama!

Šiemet Microsoft partnerių rinkodaros klubo susitikimas aiškiai kitoks. Su pranešimais "Facebook" tinkle ir savarankiškesnis, labiau klubinis, kamerinis. Permainos pagal ekonominio laikmečio dėsnius. Pranešėjai (net trys) visi kaip vienas tvirtina:
  1. Šiandien klientas visų pirma suvokia save kaip asmuo ir tik po to - kaip įmonės atstovas.
  2. Šiandien klientas daugiau laiko ir susitikimų praleidžia virtualioje erdvėje.
  3. Rinkodara ir komunikacija energingai persikelia į bendravimo socialinuose tinkluose sferą.
Diskusijos (nenuilstančios Ramintos Povilaikienės dėka) plačios, intensyvios, atviros. Deja, rinkodaros specialistai nepatenkinti: jie norėję daugiau B2B, o ne B2C akcentų. Še tau kad nori! Specialiai peržiūriu vieno garsiausių pasaulyje CRM (tipiškas B2B) konsultantų Paul Greenberg seminarą. JAV ir Lietuvos specialistų išvados sutampa 100%. Tai kur nesusipratimo esmė?

B2B sektorius šiuo metu panašėja į B2C. Abu sektoriai pamažu "susilieja", o ateityje skirtumai - tik mažės. B2B kompanijos vis labiau gilinasi į kliento verslo specifiką. "Aberdeen" tyrimas "Sales Intelligence 2009" atskleidžia, kad geriausios kompanijos šiandien išsiskiria tuo, kad gerai žino ir konkrečiai apibrėžia savo klientų verslo įžvalgas:
  1. supranta jų verslo iššūkius (79%, +13%),
  2. supranta, kaip priderinti savo pasiūlymus prie šių iššūkių (73%, +14%),
  3. turi informaciją apie konkurencinius išskirtinumus (73%, +18%).
Viskas sutampa. Konsultantai ne veltui savo duoną valgo. Analizuokim giliau. Šiandien didžiausių sunkumų patiria ta B2B sektoriaus dalis, kuri užsiima stambiais investiciniais projektais. Bet čia - visai kita problema, ją formuluoti ir spręsti reikia kitaip!

Taigi, ką daryti, kai barža iš upės išplaukia į neramią jūrą?
  1. perkrauti krovinį į jūrinį laivą arba laivus,
  2. visais turimais būdais skaidyti ir mažinti riziką,
  3. parodyti klientui, kad dėl neramumų krovinio vertė galutiniame uoste smarkiai kyla.
Ir svarbiausia: spręsti apie verslo galimybes kartu su savo klientu visiškai atviromis kortomis, nes dabar toks laikmetis, kai visi žmonės:
  1. slepiasi, užsidaro, darosi atsargūs,
  2. ieško patikimo peties, nuoširdumo.
Kaip skelbia "Ambesail" šūkis: "Draugystė po burėmis nesuvaidinama!"

Komentarų nėra:

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.