2008-05-24

Aistra ar nepriklausomybė?

Warrilow & Co. apklausė 2036 smulkaus ir vidutinio verslo JAV savininkus, siekdami išsiaiškinti, kas juos labiausiai skatina užsiimti nuosavu verslu. Nors 70% savininkų pažymėjo, kad jiems svarbiausia yra nepriklausomybė, tyrimas atskleidė, kad skirtingų pramonės šakų atstovų nuomonės žymiai skiriasi (žr. diagramą). Apgyvendinimo, gamybos ir mažmeninės prekybos sektorių atstovai svarbiausiu skatinimo veiksniu pažymėjo aistrą (45%).

Kodėl turėtume domėtis tokiais tyrimais? "Todėl, kad tai gali tiesiogai įtakoti Jūsų produktų ir paslaugų rinkodarą, štai kodėl!", - atsako straipsnio autorius ir aprašo vieną rinkodaros B2B (verslas verslui) pavyzdį.

Suprantama, taikydamiesi į konkretų rinkos segmentą, privalome žinoti ir suprasti ten dirbančių žmonių lūkesčius, svajones, emocijas. Kitaip mūsų rinkodara nebus veiksni. Natūralu, kad reklama, apeliuojanti į nepriklausomybę nesudomins aistringų ar šeimyniškų žmonių.

Savo pavyzdyje Warrilow & Co. reziumuoja, kad įgyvendintos programos rezultatai viršijo FedEx® lūkesčius būtent dėl to, kad pastarieji gerai išsiaiškino savo klientų charakteringus bruožus.

JAV - toli, ir situacija ten visiškai kitokia. Ko galėtume iš viso šito pasimokyti mes? Siūlau tiesiog atsakyti į šiuos klausimus:

  1. Kas Jus skatina ar paskatintų imtis nuosavo verslo?
  2. Kaip Jūs manote, kodėl būtent apgyvendinimo, gamybos ir mažmeninės prekybos sektorių atstovus labiau skatina aistra, nei nepriklausomybė?
  3. Galų gale, kokiomis savybėmis turi pasižymėti žmogus, sudarantis apklausų klausimynus?

4 komentarai:

Arvydas rašė...

Aistra - kam? Tada lengviau atsakyti (ekstrapoliuoti) šia tema... :)
Kol kas radau tokį paaiškinimą - aistra užsiimti tuo, ką mėgsti ir daryti taip, kaip pats supranti. Kitaip tariant - laisva kūryba... Na, tai vis viena siejasi ir su nepriklausomybe, neįmanoma nubrėžti griežtos ribos...

P.S. - negaliu balsuoti, nes ten nėra tokio atsakymo varianto kaip "nemoku valdiškai dirbti" :))

Kestutis M rašė...

Aistra ir nepriklausomybės jausmas... tiksliau nepriklausomybės iliuzija. Statistika apie bankrotus puikiai iliustruoja tai. Reikia tikrai "kieto" stuburo, kad išlaikyti įmonę, ką jau kalbėti apie kilimą aukštumas. "Verslo mitas" arba "E-Myth" Michael E. Gerber yra išleista ir lietuviškai - siūlau pavartyti ar panaršyti http://www.e-myth.com/ dar prieš imantis verslo.
Jausmai - tai mano manymu viena iš svarbiausių gyvenimo dalių už kurią mokame didelę kainą... Ką darysi - "geri" dalykai brangiai kainuoja. Juk neįkūręs įmonės ir nepabandęs grauši save likusį gyvenimą, na o kad ir bankrutavęs - turėsi daug patirties, patirtų jausmų ir anūkams ką papasakoti :)

Remigijus rašė...

Ačiū Arvydai ir Kęstuti už vertingus komentarus.

Mikro apklausos 'rinkoje' "Kas paskatintų Jus imtis nuosavo verslo?" rezultatai:
---------------------
72% - Iššūkis
63% - Nepriklausomybė
45% - Daugiau pinigų
po 36%:
- Laisvas darbo grafikas
- Aistra
- Negaliu rasti tinkamai apmokamo darbo
27% - Darbo ir šeimyninio gyvenimo pusiausvyra
9% - Šeimos verslas
---------------------
Taigi, mes daugiau dėmesio skiriame iššūkiams, nei šeimos santykiams. Kitaip sakant, mes - individualistai. Ar ne taip?

Anonimiškas rašė...

Idomus klausimas "kokiomis savybėmis turi pasižymėti žmogus, sudarantis apklausų klausimynus?"
Turbut jis turi moketi matyti savo klausimus kito zmogaus akimis. Gal pedagogiskas? Tas kuris vadovelius raso.

Dienos panoraminė nuotrauka

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.