2008-05-28

Apie svaigias galimybes internete ir ... lemtingus 3%

Mažėja BVP augimas, įsibėgeja infliacija, didėja klientų įsiskolinimai. Statybų biznis baigia šokti savo "auksinį" kadrilį, susvyravo stebėtinai sparčiai augusi logistika. Investicinių fondų akcijos smuko apie 20% per paskutinį pusmetį, o laisvės nuo mokesčių diena pasislinko 12-a dienų į priekį, sumušdama visus rekordus. Ko dar tikėtis? Tie, kurie atsimena 1998-uosius, jau pradeda ruoštis krizei.

"Trys procentai visų žmonių krizės metu ne tik neskursta, bet dar labiau lobsta", - tvirtina ekscentriškasis konsultantas Algirdas Karalius savo seminare "Kur geriausia investuoti šios finansinės krizės metu?", ir įkvepiančiu stiliumi pažeria srautą įžvalgų, argumentų bei patarimų. Taip, tik trys procentai. Tik tie, kurie yra atsparūs krizėms, t.y. nepasimeta, racionaliai vertina ir išnaudoja galimybes.

Taigi, racionaliai pasidomėkime, ką daro recesijon klimpstantys racionalūs kaimynai iš "už balos"? Tokie turtingi kaip p. Warren Buffett - važiuoja į Europą "apsipirkti", t.y. investuoti. O ką turėtų daryti paprasta B2B (verslas-verslui) kompanija? Perdaryti interneto svetainę! Taip pataria JAV interneto rinkodaros specialistas Bill Gadless. Ir štai kodėl:

  1. Nuosmukio metu, apsukrios kompanijos stengiasi padidinti rinkos dalį. "Ekonomikai smunkant galima mažiausiomis sąnaudomis padidinti užimamą rinkos dalį." - tvirtina Gadless "nes dauguma kompanijų, įskaitant Jūsų konkurentus, - taupys". Jei investuosite krizės metu, būsite daug geresnėje padėtyje, ekonomikai pradedant atsigauti.
  2. Klientai nenustos pirkę, tik prisiruoš lėčiau. Anot Gadless: "Nors dauguma Jūsų klientų vis dar ketina pirkti, jie gaiš daugiau laiko ieškodami alternetyvų ... internete." Tai - dar viena priežastis atsinaujinti.
  3. Klientams ieškoti nerasite pigesnio būdo už interneto rinkodarą.
    "Tyrimai po tyrimų rodo, kad internetinė rinkodara geriausiai atsiperka ir mažiausiai kainuoja." - mano Gadless. Todėl investuoti į savo interneto svetainę - visada gerai.
"Kad padėtumėte savo kompanijai išlikti atsparia recesijos metu, Jūsų svetainė ir potencialo surinkimo (angl. lead-generation) procesai turi veikti optimaliai" užbaigia Gadless.

Būtent! Kad svetainė realiai pradėtų "darbą dirbti", o ne tik "drybsoti ir šypsotis" būtina įdiegti potencialo surinkimo priemones. Kitaip sakant, informaciją visame internete reikia pateikti ir išdėstyti tokiu būdu, kad naršytojas susidomėtų ir paliktų Jums apie save trumpą įrašą. Tada svetainė realiai taupys brangų tarnautojų darbo laiką, padės paskirstyti jų dėmesį ir atlikti kai kurias rutinines operacijas. Bet tam realizuoti reikalinga sistema. Rinkodarinė sistema.

Tik apsidairykime: matom begalę pasyvių interneto svetainių, atliekančių, deja, vien iškabos vaidmenį... Kodėl pamirštame, kad skelbimus "kabiname" jau nebe ant "stulpo", dedame ne "į laikraštį", o į kompiuterį: "protingą" mašiną, galinčią bendrauti, sugebančią kaupti ir apdoroti duomenis, net atyviai imituoti realybę? Kodėl neišnaudoti tokių techninių galimybių?

Potencialo rinkimas - dar ne viskas. Internetinio pardavimo procese yra dar viena plati sritis, kurią protingai "įdarbinus", galima įgauti strateginių pranašumų. Kaip rodo MarketingSherpa tyrimas, daugelis įmonių vis dar silpnai naudoja technologijas savo klientų įpročiams ir pomėgiams analizuoti bei prisitaikyti (žr. pav.).

Nors tokios svetainių galimybės, kaip pasirinkimų centrai, asmenybės tyrimas per dizainą ir vartojimo patogumą, analizės sistemų susiejimas su paieška, svetainės turinio segmentavimas mums vis dar skamba egzotiškai, esame drąsūs ir sparčiai mokomės. Turime pasaulinės klasės interneto svetainių tiekėjų, dizainerių, o savo "garažinių" eksporto firmelių negalim suskaičiuoti (nes pastarosios lietuviškai net nesiskelbia). Ko trūksta? Nepasimesti, racionaliai vertinti ir išnaudoti galimybes!

O gal turime dvigubą nacionalinį šansą: ekonomiškai suklestėti gelbėdami turtingų valstybių įmones nuo recesijos?

Taigi, kaip bežiūrėtum, galimybių visada yra. Visais laikais, visose bendruomenėse ir netgi visose ekonominėse situacijose. Matyt, toks yra dėsnis. Tad pabaigai lieka atsakyti į vieną esminį klausimą: koks procentas žmonių pasinaudos atsiveriančiomis galimybėmis? Kaip Jūs manote?

1 komentaras:

Anonimiškas rašė...

Teoriškai - iki 10 proc. (realiai - 3...4 proc.).
Dar 15 proc. norėtų kažką padaryti, bet nežino "kaip". Jiems reikia padėti ir parodyti.
Likusieji 75 proc. tik pasvajos, kad galėtų būti geriau, bet neturės net noro kažką realiai daryti.

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.