2010-03-04

Kaip įveiksime tūkstantmečio krizę?


Pradėjau rašyti šitą straipsnelį prieš metus, bet situacija, atrodo keičiasi vėžlio žingsniu, todėl manau, kad mintys vis dar tiek pat aktualios.

Esu artimas IT žmogus. Ne aklas fanatikas, bet didelis mėgėjas nuo 1980. Tais laikais IT sritis buvo inovacijų viršūnėje. Šiandien situacija iš esmės pasikeitusi. IT, kaip inovatoriaus, vaidmuo visiškai nusmuko, o aptarnavimo kokybė negerėja. Susidaro įspūdis, kad IT sritis sprunka iš rinkos ir pradeda gyventi pagal biurokratijos dėsnius (pvz. Parkinsono). Štai ką liudija pasauliniai tyrimai.

McKinsey tyrimo ataskaita teigia, kad verslo vadovai "mato didelę prarają tarp jų IT organizacijos dabartinių prioritetų ir to, kuo IT gali prisidėti." Įdomu tai, kad IT vadovai su tuo sutinka. Tik 31% IT vadovų įvertino save kaip "ypatingai" arba "labai" efektyviais patenkinant verslo poreikius. Dauguma jų teisinasi priežiūros užduotimis. IT skyriai vidutiniškai skiria 70-80% savo laiko ir sąnaudų vien tik tam, kad IT infrastruktūra veiktų, ir šis skaičius užsispyrusiai nekinta jau daugiau kaip dešimt metų. Tikėtina, kad recesija padės susitvarkyti su tokiais "užsispyrimais".

Cutter Consortium ištyrė SaaS ("Software as a Service") augimą. Skaičiai: jau 63% respondentų naudojasi SaaS paslaugomis, t.y. beveik du kartus daugiau, nei prieš metus. Cutter tikisi, kad kitais metais šis procentas pasieks 75%.

International Data Corp. prieš metus didino 2009-ųjų SaaS augimo prognozę nuo 36% iki 42%. Priežastys: 3/4 įmonių nori sumažinti infrastruktūrą prižiūrinčių darbuotojų skaičių ir 2/3 - paspartinti programinės įrangos diegimo procesus. "Gartner" duomenimis SaaS aplikacijų paplitimas Europos įmonėse nuėjo dar toliau.

Tokios tokelės plačiajame pasaulyje. Anot rinkodaros, kiekvienas produktas, judėjimas, reiškinys turi savo gyvavimo ciklą. Ne išimtis ir IT. Praėjusiame tūkstantmetyje palikusi savo, kaip pagrindinio inovatoriaus fazę, šiuo metu IT vos susitvarko naujoje, neįprastoje - apatarnautojo - rolėje. Nuo IT ūkio "priežiūros" pertekliaus jau kenčia pagrindinės ir esminės verslo funkcijos: rinkodara, logistika, klientų aptarnavimas...

Klausimas, "kaip įveiksime tūkstantmečio krizę?", šį kartą ne apie finansus. Apie sugebėjimą mokytis, keistis, prisitaikyti. Apie IT, be kurių jau nebegalime gyventi. Ar įveiksime tikrąją krizę, ar išmoksime:
  1. Ar išmoksime pertvarkyti IT ūkio šaką nuo inovacijų link aptarnavimo (pvz. SaaS)?
  2. Ar sugebėsime pakeisti mastymą, kad ne dabar mes turime tarnauti IT, o atvirkščiai?
  3. Ar išreikalausime iš mokyklų ruošti orius specialistus, gebančius kurti įrangą ne tam, kad "ji veiktų", o kad ja būtu patogu ir efektyvu naudotis?


3 komentarai:

Arvydas rašė...

"Žiaurūs" klausimai, Remigijau :)
Randu bendrystę tarp jų - įmonės procesai, darbuotojai turi tapti klientu. Kaip žinia, gan sudėtinga pakeisti mąstyseną į "Klientas čia svarbiausias", "Klientas yra teisus". Ir apskritai, kad klientai suteikia galimybę gyventi pardavėjams ir paslaugų teikėjams.

Remigijus Gineitis rašė...

Ačiū Arvydai, už nuomonę. Šį kartą aš kviečiu žvelgti giliau. IT įrangos marazmas taip toli nulingavo, kad keisti tik "sraigtelių" mąstyseną jau per vėlu. Aptarnavimo skyriai "pučiasi" aplenkdami sveiką protą ir būtinybę. Manau, kad atėjo laikas kardinaliai keisti verslo modelius.

Julius rašė...

Vadinasi belieka tik keisti modelius ir metodus, kuriais remiantis dirbama, nes kiek besamdysi personalo, jo našumui nedidėjant vis sudėtingėjančios sistemos streikuos. Ir šiaip IT prižiūrinčio personalo galvos ne balionai į kuriuos gali pripūsti efektyvumo, nors kažkiek įmanoma :). Belieka taisyti situaciją iš "antro galo", kurti tobulesnes sistemas, tuo pačių mažinant jų sudėtingumą, t.y. netiesiogiai didinti prižiūrinčio personalo efektyvumą. Va tada galim ir priežiūros skyrių sumažinti.

Autorystė

© Visos publikavimo teisės priklauso tinklaraščio autoriui nuo pažymėtos publikavimo datos. Norėdami panaudoti bet kurį tekstą arba jo dalį privalote nurodyti šią svetainę-tinklaraštį ir autorių.