![]() |
Vilfredo Federico Pareto |
Populiarusis receptas. Jei 80% rezultato gauname iš 20% klientų (vadybininkų, darbų, t.t.), atmeskime tuos 80% ir susikoncentruokime ties "našiausiais" 20%.
Patvirtinsiu: ne vienas autoritetingas vadovas diegia šį būdą praktikoje. Puiku! Paprastas būdas siekti aukštumų, ar ne? Tik, ... ar ne per daug paprasta? Pamąstykim. Patikrinkim dar kartą.
Patvirtinsiu: ne vienas autoritetingas vadovas diegia šį būdą praktikoje. Puiku! Paprastas būdas siekti aukštumų, ar ne? Tik, ... ar ne per daug paprasta? Pamąstykim. Patikrinkim dar kartą.
- Kurie klientai (vadybininkai, atliekami darbai, t.t.), turi didesnį rezultato augimo potencialą? Tie kurie jau duoda "maksimalius "apsisukimus" ar tie, kurie dar ne? Tie, (klientai) kurie jau nusipirko viską, ką mes šiuo metu galime pasiūlyti ar tie, kurie dar nepirko? Aš suabejočiau...
- Kurie pardavimų vadybininkai perspektyvesni? Tie, kurie ramiai bendrauja su senais gerais klientais, ar tie, kurie vis dar aršiai kovoja dėl "vietos po saule"? Aš vis dar abejoju...
- Dar daugiau: Knowledge@Wharton atliktas tyrimas rodo, kad atsikračius nepelningų klientų, likusieji Jūsų klientai taps lengvu Jūsų konkurentų taikiniu, t.y. Jūs patys padėsite konkurentams susikoncentruoti periminėjant iš Jūsų geriausius klientus.
- Anne Holland, SherpaBlog įkūrėja, taip pat perspėja, kad siuntinėdami specialiuosius pasiūlymus savo geriausiems (20/80) klientams, rezultato nepasieksite. Geriausiems - reikia naudoti kitokią, draugiško bendravimo, sutvirtinančio malonius ryšius, taktiką, kuri visiškai skiriasi nuo naujų klientų pritraukimo. O tai reiškia, kad nusprendę pasinaudoti Pareto principu, turėsite perprojektuoti taktinę rinkodarą. O po to, savaime suprantama, ir strateginę. Ar ne per didelė rizika pradėti ne nuo to galo?
- Mike Bosworth, Solution Selling metodikos sukūrėjas, teigia, kad pagal jo tyrimų duomenis, tipinėje organizacijoje 13% pardavimo atstovų daro 87% apyvartos.
Taigi, situacija iš tikro yra kur kas sudėtingesnė. Ir Pareto principas čia nedaug tepadės, nes jis apibūdina pasekmes, o ne priežastis.
Ką daryti? Taip, teisingai. Kreiptis į rinkodarą! Šitą intuityviai nujaučia dauguma pardavimo vadovų praktikų. Kruopščiai ir išsamiai nagrinėdami ir įtikdami savo klientų įpročiams bei poreikiams, o ne apyvartoms ir pelningumams galime realiai didinti strateginį "kapitalą" rinkoje, kuris anksčiau ar vėliau virs konkrečiomis pajamomis. Ir patenkintų klientų, ir nepatenkintų konkurentų sąskaita.
Turbūt, ne veltui madinga sritimi tampa verslo analitikos sprendimai (angl. business inteligence - BI), be kurios šiais laikais sunku išsiversti visiems, tiek operatyviniams (pardavimų), tiek strateginiams (rinkodaros) vadovams.
Bet, kaip su atsakymu į antraštėje užduotą klausimą? - paklaus atidesnis skaitytojas. Ir bus teisus. Tad kaip remiantis Pareto principu (20/80) padidinti pardavimus?
Triukas štai kur. Principas 20/80 - gražus vidinės komunikacijos (vėl rinkodaros sritis) raktelis. Paprastas ir patogus. Taisyklė lengvai suprantama visiems, o prikabinus prie jos Pareto vardą - dar ir autoritetinga. Naudokite ją savo įkvepiančioms kalboms, kaip efektyvumo gairę operatyvinėms užduotims spręsti, grupės dėmesiui koncentruoti, surambėjusiam "tiesiniam" mąstymui sukrėsti. Komunikacijai su pavaldiniais, partneriais, klientais. Tam ji nuostabiai tinka. Paprasta ir patogu!
Tik nerizikuokite kelti principo 20/80 į strateginį lygmenį. Nežadinkite vargšo Pareto!
7 komentarai:
manau, kad nei viena taisyklė universaliai netinika. Pareto taisyklė, bent jau man, primena, kad viską reikia optimizuoti. Nemanau, kad tiksliai 20/80, bet nenaudingais dalykais atsikratyti verta
frogsign,
kaip galėjote suprasti iš straipsnelio, būtent didžiausia klaida ir yra Pareto principu naudotis kaip optimizavimo kelrodžiu, nes tas principas negali padėti atrinkti "gerų" dalykų nuo "blogų".
jo gerus nuo blogų dalykų web dizaine padeda atskirti google analytics ir pan. dalykai. Kai išgirstu Pareto principą, prisimenu, kad optimizuoti reikia.
80/20 principo pritaikymas, išsiaiškinant efektyviausius, naudingiausius dalykus, tėra tik pirmas žingsnis. Ir nebūtinai reikia atsisakyti tų 80 proc., kurie nėra tokie naudingi. Tikslas yra kaip PADIDINTI tokių efektyvių (priemonių, klientų, prekių, etc.), kurios sudaro tą 20 proc. mažumą. O čia jau prašom imtis rinkodaros, kad šitai pagerinti ar padidinti.
Gerb. Arvydai,
komentara supratau, bet ne viskam pritariu.
Siūlau gerai pamąstyti, ar 80/20 principas iš viso gali padėti atsakyti į iškeltą klausimą: "KAIP padidinti...?"
Geras straipsniukas, pritariu jam. Vien koncentruotis į tuos 20 proc. gali būti irgi klaida, nes kiti 20 proc. vėliau gali išlysti iš tų 80 proc. Kaip? Pvz. tarp jų yra šaltinis, kuris duoda pajamas, nors nepakamas. Todėl nevertėtų jo nurašyti, o geriau pabandyti išsiaiškinti, ar įmanoma ką nors padaryti, kad jos būtų pakankamos. Kad ir su naujienalaiškiu. Jei jį gauna nemažai žmonių, atsiverčia, bet neperka (aš apie eshopus), gal tiesiog jų kainos netenkina ir pan. Šiaip apie pardavimus super seminarų yra http://www.egu.lt/verslui/pardavimai, kai peržiūrėjau, kilo neblogų minčių.
Ačiū, Raminta, už komentarą. Ar tarp nurodytų seminarų yra toks, kuris nagrinėja 80/20 principą?
Rašyti komentarą